Дигиталната трансформация на „Инвестбанк“ АД - ключова тема по време на конференцията „Зеления преход и дигиталния бум“

Иновативни дигитални продукти, част от портфолиото на „Инвестбанк“ АД, бяха представени от г-жа Маргарита Стоянова, директор Дирекция „Дигитални услуги и център за обслужване на клиенти“ по време на конференцията „Зеления преход и дигиталния бум“, организирана от вестник „Банкеръ“.

Участниците в експертния форум се фокусираха както върху дигиталния бум в банковия сектор, така и върху взаимодействието между банките, бизнеса и изпълнителната власт в Зеления преход и ролята на финансовите институции в него.

Основни акценти на презентацията и новите потребителски нагласи

В презентацията си, г-жа Стоянова акцентира върху основната цел в стратегията на „Инвестбанк“ АД, а именно - отговорно банкиране чрез дигитализиране на всички процеси по обслужването на клиенти. Тя подчерта постигнатото развитие на оmnichannel banking, при който на клиента се осигурява обслужване 24/7 през всички канали на банката (физически и електронни) – уеб страници, онлайн платформи за продажба на продукти и услуги, мобилни приложения, социални медии и др .

Като част от общата картина на дигиталната трансформация, г-жа Стоянова цитира цифри, които демонстрират все по-категоричните предпочитанията на клиентите към дигиталните канали за банкиране.  От предимствата на Мобилното приложение на банката се възползват както младото поколение, така  и преставители на останалите възрастови групи.

Ibank Mobile, мобилно банкиране за всички поколения

 „Мобилното приложение Ibank Mobile, което осигурява информация и действия с продукти (депозити, сметки, кредити и банкови карти), възможност за преводи между мои сметки, вътрешно банкови и междубанкови кредитни и бюджетни преводи, различни индивидуални настройки е удобство и необходимост за представители на най-младото т.н. „Z” поколение, но ние имаме клиенти и на 90-годишна възраст, които го използват. Като допълнение на процеса на модернизация банката създаде нов уебсайт,  предлагащ удобни функционалности и потребителски интерфейс, както и мобилен токен за идентификация и потвърждение на всички трансакции със сметки/карти. Постоянният процес на надграждане на съществуващите дигитални услуги и продукти е основен компонент в осигуряването на още по-добро персонално обслужване на нашите клиенти“, коментира г-жа Стоянова.

Възможности и очаквания за бъдещето

Тя очерта и фокуса на бъдещите проекти на банката в тази посока  - цялостен процес по кандидатстване, одобрение и усвояване на кредитни продукти,  достъп до всички сметки на клиента и възможности за преглед и извършване на разплащания, токенизация и инстантно издаване на виртуална карта – разплащане с нея минути след издаването. Колаборация с Fintech компании също е сред бъдещите проекти на банката.

„Инвестбанк“ АД ще продължи да инвестира в развитие на дигитални услуги и електронни канали за дистрибуция, за да отговори на съвременните изисквания на клиентите.  Финансовата институция следи и горещите теми за дигитално евро, блокчейн технологии и  очаквания Златен стандарт за европейстка цифрова идентичност и портфейл, който да се използва и отвъд Европа.

 Вижте повече за събитието тук